zaterdag 31 januari 2015

Bijenvolken verhuren voor het fruit

Vlak bij mijn imkerij woont een fruitteler. En omdat er toch niet veel om handen is bij de bijen ging ik eens bij hem op de koffie. Momenteel is de fruitteelt niet iets waar je rijk van wordt, begreep ik van hem. De oogst was erg goed afgelopen jaar, maar de vraag kelderde door al die problemen tussen de EU en Rusland. Verder had hij vorstschade gehad.

Maar hij wilde wel bijen huren voor komend jaar. Vijfentwintig bijenkasten kan ik bij hem kwijt.

Gloep... dat gaat hem dit jaar niet worden. Want ik heb maar 27 volken, als ze het allemaal overleven. Een heel aantal volken zal te klein zijn om te verhuren. Verder zijn er al 12 verhuurd bij andere fruitboeren.

Dus heb ik afgesproken dat hij dit jaar alle volken kan krijgen die ik over heb na de 12 voor andere fruittelers. Volgend jaar kan ik er wel 25 hebben, denk ik. Of ben ik te ambitieus??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten