vrijdag 28 april 2017

Fruithoning en andere imkerzorgen

Tja... fruithoning zit er niet in dit jaar, vrees ik. De temperatuur zakte vijf graden afgelopen drie weken. Dan duurt de bloei wel lang, maar de bloemen geven niet veel nectar en de bijen vliegen niet zo enthousiast.

De volken waren wel behoorlijk groot, dus ik denk dat er nu veel vliegbijen zijn ten opzichte van niet zoveel broed. Zou het nu nog een weekje mooi weer worden... dan kan het misschien nog...

Ik heb zo ongeveer eens in de drie jaar een mooie voorraad fruithoning. Anders is er ook weleens lindehoning of woudhoning.

Of de bijen krijgen zin in zwermen. Ondanks de kou kan dat toch. Ik hoop van niet. Ik heb de afgelopen drie weken geen volk open gehad, dus volgende week moet ik maar eens kijken hoe het is. De volken die ik gewogen heb met de hand hadden nog niet veel nectar gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten